Isnin, 19 Julai 2010

Ubah.

Apakah motif perubahan?sudah tentu secara logiknya untuk mendapatkan lebih baik..tapi kajian secara menyeluruh perlu dilakukan sebelum melakukan perubahan.bukan berubah secara membabi buta.kalau perubahan itu lebih menjurus ke arah menyusahkan, kenapa nak laksanakan juga?

Di mana sikap sebenar kepimpinan anda?tidakkah anda tahu yang ramai orang mengkritik anda seorang yang tak guna..Apa itu yang dimahukan?keputusan dari seorang diktator memang akan dibenci..kenapa tak bermesyuarat terlebih dahulu..berbincang baik buruk kemudian laksanakan.bukan laksanakan kemudian gagal dan menyesal...

yang susah adalah orang bawahan.Orang atasan tahu menerima pujian, sedarkah anda kita saling memerlukan, bukan kami perlu anda..anda perlu kami..kami hanya membantu menjana kehendak anda..tapi akhirnya anda memutuskan kami sebagai pemalas dan sebagainya..

dengan ini, aku sangat kecewa dengan perubahan baru di perpustakaan..kita terlalu menunjukkan kelemahan terhadap zombie..mereka terang-terang akan perlekehkan perubahan baru ni..semakin ramai yang akan jadi liar dan memberontak..bila itu terjadi anda sebagai bos hanya goyang kaki!

2 ulasan: