Jumaat, 11 Jun 2010

Sukan.

Makaih.dah lama tak bersukan.takpelah.Memang aku dah plan..lepas dah masuk keje syif nanti aku nak ajak Amer (rakan setugas) main badminton..tak pun ajak Pamex..saja kasi ada aktiviti..sebenarnya kenapa tetibe nak main badminton?tak main sukan lain?..

sebab ni..(poyo & acah-acah)
King (2009)


antara barisan watak utama.
behind the scene

Sekilas Tentang Filem King


Filem ini menceritakan tentang perjuangan seorang anak dari desa yang berusaha untuk jadi pemain badminton terkemuka seperti idola dia iaitu Liem Swie King.Sebab tu tajuk die KING..ambil inspirasi daripada kehidupan pemain lagenda tu.Filem ni menarik bagi aku.sebab bukan saja pasal badminton tetapi pasal kesungguhan dalam mencapai cita-cita..kalau orang kampung seperti aku ni mesti lebih terasa apa yang guntur (watak utama) alami..beban kewangan keluarga dan sebagainya..juga dalam filem ni diterapkan semangat setiakawan antara guntur dan Raden..memang anda akan teringatkan laskar pelangi jika menonton filem ni..sinematografi dia memang terbaek la..dan tu yang buat aku terus ikut kusyuk melayan filem ni sambil melihat keindahan desa kat Indonesia sana..juga..yang paling terbaek dalam King..emosi lagu latar dalam setiap perjalanan cerita di garap dengan bagus sekali.Memang gempakla hasil keje arahan Ari Sihasale,Musik illustrator, Aksan sjuman & titi Sjuman..dan last sekali lakonan Rangga Aditya sebagai Guntur & Lucky Martin sebagai Raden..bagus-bagus!~asyik...

gambar ambik dari : http://www.aleniapictures.com/kingmovie/home.php

Tiada ulasan:

Catat Ulasan