Selasa, 22 Jun 2010

klasik.

Darah a.ka Macabre (2009)



klasikBanget!aku baru lepas menonton filem dari indonesia..bukan main excited lagi petang tadi lepas dapat download citer ni..abis jer layan keynote kat Astro Ria terus mengadap citer nih dengan harapan dapat buat aku teruja..ya, lagi sekali aku turut mengagumi produksi filem dari Indonesia jika nak di bandingkan dengan filem tempatan..tapi bukan lah aku nak puji sana lebih..cuma nya dengan genre filem yang begitu banyak boleh diekperimenkan tapi kenapa di Malaysia ni pembikin filem takde nak terbitkan yang seperti citer ini(filem histeria bolehla diterima)..mungkin kelak akan ada,cuma bila?..aku percaya akan ada sebab aku tengok slot drama citer penunggu gunung raya, kekasihku seru..arahan pengarah tempatan memang boleh pergi jauh..

aku takdela teruja sangat.filem horror yang kebanyakannya citer hantu jer kat indonesia tumbuh macam cendawan kat sana, tak semua aku minat, tapi citer ni lain macam..dia bukan citer hantu..tapi citer gore..citer pasal sekeluarga yang suka bunuh orang untuk kepentingan diorang jer..ok, takde apa sangat nak direview sebab jalan citernya terlalu biasa, copyright dari kebanyakan movie-movie gore barat yang dah dari dulu lagi di bikin..klasik gore..namakan saja texas chainsaw massacre, frontier, mum & dad, wrong turn, audition (hehe muka Dara memang nak sebijik dah macam watak Yamazaki Asami)..apa yang aku kagum adalah make up effect filem ni,ia memang sesuatu yang boleh dibanggakan..tengok darah bukan main banyak lagi..walaupun scene-scene gore die memang dah terlalu klasik, tetapi ia tetap menghiburkan,mendebarkan!!aku suka part masa polis tengok video Dara tengah ajar anak2-anak dia membunuh, seksa orang..masa tuh anak dia masih kecil..sekarang dah besar, dah jadi perodok & penyembelih manusia yang tegar!!bravo jugaklah citer dari Mo brothers nih..lagi pun ni produksi pertama dari gorylah pictures..next time kasi filem lagi gore ok.

ps: kalau aku jumpa dvd die aku akan beli buat koleksi simpanan masa tua.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan