Rabu, 16 Jun 2010

Katun.

Dulu masa kecik aku suke lukis watak katun lepas aku tengok citer katun kat tv..tempat lukisan aku adalah kat atas tanah..aku lukis guna lidi atau ranting kayu, sebab aku boleh lukis besar-besar atas tanah..tu masa kecik lah, dah masuk sekolah aku lukis kat buku pulak..semua karektor katun yang aku lukis adalah ikut imaginasi aku..Setiap kali abis tengok katun, aku akan berangan dan lukis selalunya superhero la..lukis kemudian terbaring berangan..diikuti dengan bunyi-bunyi efek dari mulut aku..superhero aku semua aku reka sendiri dan bukan ikut macam dalam tv yang aku tengok tu..macam kalau wolverine keluar besi tajam kat depan tangan aku cipta pulak hero nama dia Sharkman..keluar sirip besi tepi tangan..huhu..teringat jelas watak tu..nak je aku cari balik buku-buku sekolah yang penuh dengan contengan agung tu kat rumah kampung.

Skang dah besar aku tetap layan katun..selalunya aku lebih pada anime Jepun.tapi taste dah berbeza.baru-baru nih aku melayan citer nih..

citer ni memang tak sesuai la untuk semua.jangan belikan dvd citer ni kat anak yang masih kecil ya kalau tengok cover ada watak-watak ni..ada Puteri Disney yang comel tapi tak pakai spender dan terlebih hot..ada pikachu tapi ganas..ada captain hero tapi sewel beromen dengan mayat..tu antara watak dalam citer nih..watak robot tu plak nama die I.S.R.A.E.L..huhu..dan diorang ni dalam satu program realiti la kununnya yang dicipta oleh mamat yang bernama jew producer..citer ni sebenarnya memang ada unsur-unsur komedi sarkastik..politikal dan haha..VIOLENCE!..tu yang aku suke tu..memang aku teringatkan katun Happy Tree Friends
dan south park sikit-sikit..sebab citer ni memang takde kasi can.."F" word je sepanjang cerita..dan citer katun ni siap ada sex scene tu..watak-watak lain pun lucu..contohnya ada monster yang nama die monster who eat his own shit..hahaha lawak betul.. Apa pun aku layan dan suke part gore dia..cube la korang tengok..

violence anime yang lain yang aku suka jugak seperti :

Violent Jack. OAV (1986)

AKira (1988)

Ichii The Killer (2002)

Gantz (2000)


Tokko (2006)


ada banyak lagi, tapi mungkin ada sesiapa yang nak share atau rekemen kan kat aku kan?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan