Khamis, 3 Jun 2010

mimpi.

Pendedahan mimpi.

dah lama aku cadang nak buat catatan,tulis kat buku tiap kali aku bermimpi.itupun kalau aku ingat apa yang aku mimpi lepas bangun dari tido...tapi tak terbuat-buat pun. selalunya ada mimpi yang menghantui aku sepanjang hari..kadang-kadang jadi persoalan sampai jenuh nak refresh balik mimpi tu..ada yang jadi dejavu.macam pernah je berlaku peristiwa ni dalam mimpi minggu lepas..kadang-kadang ada jugak mimpi tu dah jadi macam drama..bersambung-sambung..tapi wataknya lain-lain..tempat die je sama..yang pelik lagi kelakar tu pun menarik jugak kalau di buat catatan..

Ok, sekarang ni di sebabkan dah ada blog..aku pun nak buat satu ruangan pendedahan mimpi.
aku nak catatkan apa saja cerita dalam mimpi aku..mimpi tido ye bukan mimpi khayal dalam sedar..sebab misteri mimpi ni memang best kalau di catatkan..sebab bagi aku,mengarut macam mana pun tulah sebenarnya yang menunjukkan situasi atau emosi terkini yang tertanam dalam otak kita.die macam ikut peredaran masa..contohnya kalau sekarang aktiviti ko tengah syok menjual tapai dengan galaknya..sampai tido termimpi2-mimpi ko tengah membungkus nak jual tapai pastu datang orang putih pergi borong tapai ko sampai sold out tetibe datang penyamun mengelar leher orang putih tu dengan pembaris besi sebab nak rompak tapai ko dari orang putih tu..ha contoh la kan..dah kata mimpi..dan yang paling bestnya mimpi ni..adalah, die macam ada petanda tau..tu la yang tiap kali mimpi je.mesti kite jadi nak buat kesimpulan..apa sebenarnya mimpi tu nak cerite..oh rupanya aku lupa nak bayar sewa tapak pasar malam tempat aku jual tapai tu...(contoh)..

hmmm tak sabar nak tulis ni.semakin pelik mimpi semakin menarik.harap-harap ingatan aku kuatla untuk ingat balik apa aku mimpi malam tadi.yeah!
Let's fucking do it!come on nigthmare!come on keep on dreaming!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan