Khamis, 3 Jun 2010

Call.

Pendedahan mimpi. # 1

semalam aku mimpi...

" situasi kat dalam hutan atau kebun sape ntah..sebab macam ada ura-ura sebatang pokok durian.
aku ngan segelintir manusia kena tangkap, dijadikan tebusan kot..tak pasti..tapi dikurung dalam kandang.luas. siap dipagar ngan kayu..

yang aku ingat. maybe terorist, atau askar bintang 3, atau askar jepun.aku tak pasti.atau aku rasa penjahat dalam citer naruto kot.tak salah aku..sebabnya camni.

diorang saiko aku ngan beberapa tahanan..diorang bakar pagar tu ngan api.maknanya ini macam nak bakar kitorang(tahanan)..dah macam askar nazi pun ada ni..pastu sebelum api marak..aku tengok ada la segelintir tahanan yang lari keluar dari kurungan..berlari ke sungai belakang tempat aku ditahan..pastu ada yang menjerit baek lari dari di bakar dalam ni!

pastu aku terpandang seorang tua, die kata "aku taknak lari..korang larila..nanti kena bunuh!"
aku dapat lihat..3,4 orang yang lari tadi dikejar oleh kelibat manusia yang memegang pedang samurai..kejar semua tahanan yang lari..masa tu memang panik..aku tak tau nak lari atau nak stay..api makin marak..tetibe aku terlintas..dalam fikiran aku..mati la aku..pastu aku ada henpon..aku hanya ingat nak telepon bini aku jer..nak gitau yang aku maybe takle jumpa dia dah..genting ni, macam nak mati la kot..pastu aku call la..tak dapat-dapat..huh!..pastu aku dah gelabah..nak lari ke tak..ada yang macam boleh selamat jer kalau lari..

Tetibe henset aku berbunyi..vibrate die kuat giler..pastu aku tengok nama yang kol aku tuh!..eh!?SI GERSANG..?!
alamak, sapa nih?ingatkan bini aku kol..aku tak jawab..last-last aku lari jugak..kandang dah terbakar..aku perasan ada askar yang nak kejar aku..berdebar-berdebar!!
tapi aku dapat rasakan betapa laju aku lari..dah macam citer kubungman pun ada..lari dalam hutan..memang ramai yang kejar aku..tapi tak dapat..diorang kejar ikut jalan sungai, aku jalan darat..pastu aku letih berlari..aku terbaring..kunun nyorok kat tanah..."

itu jer..mimpi aku..(yang aku ingat).

petanda :

bila aku bangun pagi tadi..pas bersiap untuk pergi kerje..terus aku kol bini aku..tanya kabar, sembang-sembang...malam tadi langsung aku tak kol die,terus tertido..maybe aku..rindu die kot..sampai terbawak dalam mimpi..dan...
kalau situasi genting camtu,perkara yang paling kite ingat adalah orang yang kita paling sayang kot..terus 2 kali aku kol die,saja bawak sembang-sembang lagi pagi tadi.

dan..pada Ellia jangan lambat jawab telefon ok..!

1 ulasan:

  1. i'm touched...sob...sob...
    hehe...
    pompuan x mcm laki...
    enset bkn dok dlm poket...dok dlm handbag...
    lbt sket la nk jwb...
    kalo kt umah...maybe kita kat dlm bilik g amek brg ke... tp enset dkt ruang tamu...
    xle nk jwb cepat kan?
    sy harap dgn penjelasan panjang lebar ni, semua org jelas dgn kedudukan sebenar..
    haha =)

    BalasPadam