Selasa, 17 Ogos 2010

Lama.

Pagi ni terasa nak berjiwa Thrash/Death Metal.Ada video baek! b/w style macam cerita wayang lama..
video ni Baek punya kualiti.

3 Inches of Blood - The Goatrider's Horde (2007)

Muzik ni buatkan aku teringat kat kampung, zaman 90-an dulu, masa sekolah aku dah terdedah dengan lagu-lagu Metallica, Cromok, FTG, Megadeath..dari jiran-jiran rumah sebelah.Orang depan rumah aku pagi-pagi suka pasang lagu kat radio kuat-kuat..di bantainya lagu Cromok..sebelah rumah pulak layan FTG..semua berjiwa muda tak hirau pun mak bapak berleter..rasa zaman tuh memang zaman Thrash kuat..budak-budak keluar rumah je berbaju Metallica, Slayer, Pantera..macam-macam..Jiran aku Atan..banyak kaset lagu Thrash..selain tunjuk minat dengan pakai baju band, dia chop baju jugak..D.I.Y dye sendiri je..lukis kat baju..memang gempak..

dulu, Atan pergi sekolah, dia suka pakai singlet kat dalam baju sekolah sebab singlet tu dia akan dye dengan nama-nama band dia suke..baju sekolah kan putih..bila dye tulisan kat belakang baju singlet kaler hitam atau merah nampak jelas la dari dalam baju sekolah .Style..aku pun ikut style macam tu..tapi aku dye nama band punk rock the pilgrims..yang logo ikan tu..gile payah buat blok dia.nak potong-potong.

Lepas kemunculan Pudin..masa tu pudin sekolah asrama,jadi dia jarang-jarang balik.tapi kalau balik memang aku dengan Atan antara orang yang mula-mula bertandang ke rumah pudin nak tengok stuff-stuff best macam zine, poster, kaset ,baju.Banyak band-band yang aku tak kenal dah mula kenal daripada Pudin ni..masa tu pudin berjiwa Punk Metal.pakaian dia memang smart n rabak abis..aku akui Atan dan Pudin memang sumber inspirasi aku masa tuh..dari Pudin la juga aku belajar pegang power chords..belajar main lagu punk rock..kemudian kami jamming kat bandar..Atan main drum..tapi masa tu di persekitaran aku..muzik Thrash,Death Metal..heavy Metal memang kuat..rata-rata budak lepak di jalanan bersenjatakan gitar kapok..mengocak gitar irama Metal..hanya group aku dan pudin jer mendendangkan irama Punk rock , oi, adalah Metal sikit-sikit..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan