Jumaat, 14 Mei 2010

Chotti.

Lama pulak aku rasa cuti.
Cuti tahunan aku pun dah tinggal bape hari jer.
Cuti Ellia lagilah langsung dah habis.
tapi takpe nanti die ada cuti sebulan, cuti-cuti sekolah yang lain lagi.
Skang aku duk melepak je kat umah kami di Jengka.
takpelah, kemas-kemas rumah..buat apa yang patut.
shopping beli barang dapur.
seronoknya ada rumah sendiri eh?
Dari hari selasa aku minta cuti pergi Kedah, pastu balik pahang hari Rabu..
penat woo..dari Kedah pergi Shah Alam, dari Shah Alam pergi Pahang..satu hari.
Drive da macam apa..langsung tak peduli pasal piala Thomas & Uber.

sepanjang perjalanan teringat cerite Dead End la pulak..
penah tengok citer tu?citer horror lama.
cerita die banyak scene perjalanan dalam kete jer..jalan2 balik2 ikut situ juga..
tak sampai-sampai ke destinasi..pastu sorang-sorang ahli keluarga dia mati..
layan gak~!Eh apahal aku terbayang citer ni plak, jap lagi tak sampai..
dah la jambatan baru Jengka tu memang dah horror & mistik macam dalam buku novel Ramlee Awang Murshid..huhu..
bek pasang bacaan-bacaan Al-Quran dalam kete..
Aman perjalanan.

hui jadi surirumah la pulak aku dua hari ni, khamis & Jumaat.
Ellia sibuk dengan persekolahan..aku layan lagi cuti hari Jumaat.
maknanya macam seminggula aku cuti..hehe
alang-alang dan sambil tu boleh skip hari untuk rasa cepat jer hari gaji bulan ni.
duk umah layan Badminton separuh akhir..tapi hampeh la..speed tak pawer lagi pemain Malaysia~!
kena tambah RAM weh!~

Hari Ahad ni kena balik ke Shah Alam naik bas..kete aku tinggal kat situ..
takkan nak bawak balik guna kete Ellia pulak.
mau patah kaki die takde transpot.
takpelah..aku kena berkorban sikit.
dah lama tak naek bas..LRT, Komuter..hmmm
Hari ni apa aku nak buat eh?
Ellia ada Perkhemahan kat sekolah & Trekking kat Gunung Senyum.
aku tak ikut,tu aktiviti sekolah dia,biar jelah..
aku tunggu dia update blog dia jelah..dan baca apa die buat hari tu..
huhu..aku balik umah mak & bapak kat Padang Piol..boleh layan bundle pasar malam kat Jerantut..carik baju Band@movie ngan Ken Ronn Man.
sambil-sambil bincang pasal show Toxictoy akan datang!
Cool gak kalau tiap minggu camni!
tapi duit pokai la weh!
hehehe..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan