Isnin, 16 November 2009

sesiapa tolong jelaskan.


Aku adalah peminat movie gore.
baru tadi aku tengok cerita horror gore jepun bertajuk "SUICIDE CLUB" a.k.a "SUICIDE CIRCLE" (2002).cerita ni dah lama..tapi aku baru nak tengok pasal baru tau pasal cerita ni..
Sesiapa dah tengok cerita ni?sebab aku memang sungguh termisterius terhadap cerita ni!!
sungguh pyscho.x faham.karektor yang keluar masuk.tapi sangat impak.Apa yang paling menarik pasal cerita ni adalah "opening scene" dia..memang epik dan mass gore!dengan soundtrack muzik kanak-kanak yang riang,macam lagu tadika,seperti menunjukkan yang bunuh diri itu tersangatla mulia!hehe....OK cerita ni cerita indiependent dan telah memenangi "Most Ground-Breaking Film" di Fantasia Film Festival (2002).

ni opening scene yang aku maksudkan..tengok video nih!



plot-plot bunuh diri memang banyak bagi idea la kepada anda yang nak bunuh diri tu..hehe..jangan takut mati ya..just do it!hehe..

opss!jangan terpengaruh..ok harap sapa-sapa yang dah tengok cerita ni boleh tak cerita kan details..sebab aku memang tak faham dengan kepala otak director kontrovesial " Sion Sono" ni..hehe..He's so goreist!..ada juga sekumpulan POP GROUP yang sampaikan lagu mesej suicide yang memperdayakan sampai orang dengar boleh bunuh diri..entahlah..yang paling pelik geng-geng budak kecik pulak tu yang pyscho...pastu ada plak mamat gothic poyo,ingatkan dia yang mastermind..pastu..terus dibiarkan misteri..camne cerita ni boleh menang Awards eh?huhu..xpe nanti aku tengok prequel/sequel seterusnya.."Noriko's Dinner Table"...(lagi banyak menang awards cerita nih) Arahan Sion Sono.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan