Selasa, 22 Disember 2009

Rancangan Istimewa!

Itu hari masa lepas jamming session kat kelana Jaya tu..kitorang lepak-lepak minum kat kedai mamak..pastu si Amert kata nak bagi DVD citer-citer Gore kat aku..fuh!memang excited la aku dapat kawan yang suke movies cam gini..dapat jer dvd tu terus belek2 harap2 sumernya citer yang aku tak penah tengok..Ya!Banyak tak tengok lagi ni..huhu..tak sabor nak layan kat umah!..citer Visitor Q je aku da tengok..pastu Amert suruh aku review..hehe..

kira dalam seminggu tu aku menelaah movie-movie yang Amert ni kasi!rupanya budak umah aku pun boleh layan cerita-cerita macam gini!lagi la syok aku ada kawan sama2 yang suke tengok kote di paku, di potong..hahahahha...lagi dasyatnya..kitorang selamba je tengok movie ni sambil makan nasi..ok biar aku mulakan..mula-mula aku layan cerita :

1. Schramm (1993)


cerita arahan Jörg Buttgereit..pengarah dari German yang terkenal dengan filem2 konroversinya dan paling meletop dengan filem Nekromantik..yang dihasilkan pada tahun 1987..bagi aku cerita Schramm ni hanyalah psycho dan takdelah gore mana..cungkil2 mata ni aku dah biasa tengok.cerita seorang yang gila sex, sakit otak, mereng dan part yang best adalah die memaku kote dia kat meja untuk dapat kepuasan seks dia kot..hehe..kalau nak bandingkan dengan Nekromantik, aku rasa jauh lagi best Nekromantik..gila sex dia lain macam..hehe..main dengan mayat!tapi cerita schramm ni nampak lagi series sikit..pengarah citer ni memang tau pandangan mata seorang yang gila!

2. August Underground's Mordum (2003)

ni adalah cerita indiependent dari geng2 gila
Jerami Cruise
Killjoy
Mike Schneider
Fred Vogel
Cristie Whiles

diorang lah mengarah, diorang la pelakonnya..diorang ni memang gila babi..hehe.memang sakit otak dan mata layan cerita ni..sebab apa?teknik camera die memang macam blair witch project..memang pening nak layan..tapi nak nampakkan real punya pasal kan..kisah dia pasal geng2 gila yang hobi diorang suka seksa, caci, kutuk, hina,ekspoitasi orang..memang tu jer keje nya di waktu bosan..hehe..sorang ni suka seks dengan mayat, seorang lagi suka muntah kat mayat, seorang suka belasah , tikam mayat..ada part potong kote dalam citer ni..adusss!!seksa yang tahap patut buat kejam lagi..hehe..mungkin bajet tak cukup kot untuk FX lebih dasyat..hehe..rasanya citer ni ada lagi sambungan..kat August Underground's Penance ..aku tak tengok lagi..tahap gore macam cipan kot!

3. Guinea Pig 1 , 2 , 3 (1980-1990)

Yang ni pasal geng2 lelaki eksperiment pompuan sewel ni..dia seksa gila2 ikut teknik-teknik yang tahap dari darjah satu sampai la grade form 5..hehe..mula-mula main lempang2 je pompuan tu dalam 100 kali..pastu cubit2..100 kali ke lebih..pusing 360 darjah atas kerusi kasi pening..cabut kuku, bagi dengar bunyian ngilu 50 jam..simbah air panas..sampai la cucuk biji mata dengan jarum besar!pompuan yang kena seksa tu macam rileks je..hehe..lazatnya kena seksa dengan orang ya~pandai je orang jepun ni meng"gore".

yang ni aku suke skit..nampak lagi jahat..tak payah ramai-ramai..sorang je tukang potong dah cukup kasi bulu jubo naik..nampak real woo masa die kena potong..siap guna pahat tu.dengan bunyi tulang kena gergajinya..memang kalau nak sedap kan hati..korang bayangkan lembu kena lapah untuk wat korban..mmm macam tu la..tapi pompuan yang kena seksa ni macam ghairah sikit walaupun dah kena putun itu tangan..da kasi injet la sama itu obatt..memang lunyai la dapat kat mamat japang gila ni..stok koleksi la katakan..berani ke datang ziarah umah die yang macam muzium organ manusia tu..hahahaha...teringinnya nak jadi assistant manager mamat ni..tukang passing kapak pun ok!

yang ketiga ni dah jadi ala black komedi dan sadistic horror..tapi aku memang enjoy cerita nih!idea brilliant untuk teknik-teknik gore..walaupun jalan cerita lawak tapi nampak boleh tahan real nya..kisah mamat yang gila baru perasan yang dia ni x lut rasa sakit..hehe..mula-mula potong tangan macam nak bunuh diri..rupanya die tak rasa apa pun..tak sakit..apa lagi..lagi suka la die eksperiment..potong macam-macam..sampai takut kawan die tengok depan mata..hahaha..abis sumer isi perut die keluarkan pun masih idup lagi..hahaha..lawak sampai la tinggal kepala je..pun boleh bercakap..pawer2..jepun-jepun..memang otak karut!

ok..cerita Guinea Pig ni penah diikuti dan mempengaruhi pembunuh Otaku terkenal
di jepun iaitu Tsutomu Miyazaki..dia ni memang fan movie2 horror..dan ada koleksi sebanyak 5,763 videotape.termasuk Guinea Pig.dia ni cikgu tapi otak giler!bunuh 4 orang kanak-kanak(anak murid lingkungan 4-7 tahun) pastu minum darah dan makan tangan diorang..kesian..jadi jangan ada yang terpengaruh macam mamat ni jugak udah..



4. Riki-Oh: The Story of Ricky.(1991)

Kick ASS!!fuh cerita dari Hong Kong arahan Lam Ngai Kai ni aku memang enjoy!..melampau pawer hero..stok tumbuk perut orang gerenti tembus pecah terburai perut..hhahahaha..sedap!!setakat nak serepehkan kepala tuh..huu..pejam mata je beb!bapok kuatnye Ricky!..memang layan woo ini cerita..abaikan la part real sebab cerita lama belum canggih lagi nak wat fx gila2..hehe..tapi cerita ni memang GORE!..stok darah-darah mencurah..kepala letup pecah kena hentak!dan...hmm lawak terkejut pasal aksi yang diluar jangkaan..hahaha..mana tak nya cerita ni adaptasi dari manga jepun Riki-Oh..faham2 je lah..memang cam citer katun la.





5. Braindead (1992)
more bloods please!!more!more!!..cerita ni imbau kembali zaman aku masa sekolah dulu..layan ramai-ramai masa umah aku line clear..hehe(mak bapak xde kat umah)VCD si Ali punya..tapi kali ni aku tengok kembali..memang cerita ni best!antara masterpiece bagi cerita-cerita genre zombies..atau zombie comedy splatstick horror film arahan Peter Jackson...cerita yang memang stok mandi darah..komedi, kecai-kecai badan, geli..aku tengok dengan budak umah aku nama dia Pais, orang kelantan..masa die tengok dia asyik cakap.."fuh!cemar cito"..(hehehe)..

So ini la cerita yang bagus sekali sesuai untuk tontonan semua yang berjiwa takde jiwa..terima kasih Amert (Stick No Bill) kasi aku pinjam semua DVD ni yea~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan