Jumaat, 4 Disember 2009

kemas!

"lu patut bersyukur diberi nyawa yang panjang, bisa jadi PUNK!!"


Aku baru mengadap citer ni tadi..hari jumaat tak ramai student dekat Library, so sempatla aku melayan movie ni hehehe..jangan mara haa...

Ok,tengok tajuk pun dah tau citer ni pasal apa kan?jadi jangan "judge the books by its cover" sebab apa yang ditonjolkan dalam cerita ni bukan sekadar cinta..yang utamanya adalah nilai persahabatan, pengorbanan, kasih sayang..hehe..apa yang aku tabik adalah barisan pelakon nya betul-betul menghayati watak PUNK yang dibawa..mereka ni betul-betul mendalami dan bukan POSER sebab punk itu memang begini!..salah seorang nya bekerja sebagai penggali kubur tetapi Punk rocker, bekas model tetapi bertukar sebagai punk rocker,..hehe tapi suke muzik dang dut!! seorang pencinta yang berusaha untuk membuka warung bersama isteri..hehe..itulah PUNK!!..mereka ini membawa misi!

dalam cerita ini penuh dengan misi dan nilai positif yang ditonjolkan dari golongan yang dikatakan negatif..tapi mereka ni tetap manusia dan berperasaan cinta,kasih sayang..tolong menolong dalam bermasyarakat..standard la life PUNK yang orang kata makan sampah hehe..tapi tengok la mana ada yang sanggup bersusah payah macam cerita ni demi cinta..budak PUNK je yang boleh buat.hehe..

cinematography die pun cantik..nice shooting..jalan cerita kemas..cuma aku tak faham sangat sebenarnya apa yang diorang cakap..PUNK jawa,bhasa batak pun ada..ntah,boleh kata 70% la aku faham..yang penting aku tau jalan cerita dia mcam mana..dan cerita ni memang lawak dan enjoy!!

1 ulasan:

  1. wei.. leh tak burn dlm dvd utk aku.. teringin benanr nk tgk cite ni weii

    BalasPadam