Sabtu, 1 Januari 2011

ceramah 2011

Dunia sungguh mengagumkan.berusia beribu tahun bertahan hingga ke hari ini..makhluk asing belum lagi berupaya menakluk bumi. mungkin belum jumpa lagi koordinat bumi kat mana.bila masa ia dah jumpa. Masa tu manusia akan terima padah. hero-hero kat facebook pun hanya boleh update status ketakutan je waktu tu.takde lagi kisah-kisah hiburan, kisah-kisah masalah peribadi. yang ada hanyalah doa agar bumi kembali aman.

jadi di tahun 2011, Aku seperti biasa bersama orang-orang yang berada di sekeliling meneruskan kehidupan. meneruskan kerja, meneruskan doa, meneruskan mengkaji dan memuja kejadian bumi & alam. Perubahan demi perubahan bakal terjadi. dari kahwin bertukar kepada bapak. begitu jugak nasib. Apa yang bakal terjadi, akan aku harungi. sebab itulah kehidupan.

Siapa sangka kematian bakal berlaku di tahun 2011?pernah tak terfikir nyawa kita akan padam pada tahun 2011? dah puaskah kita hidup? Apa lagi impian yang tak tercapai.

Kesimpulannya kawan, kalau takut mati..yang bujang tu, cepat merasa kahwin. yang kahwin tu cepat merasa jadi bapak atau mak.Yang banyak buat dosa cepat sedor diri. yang banyak pergi oversea tu, Haji dah pergi ke belum? Yang nak cepat kaya tu, mmm kongsi2 le tips..aku taktau. aku pun nak kaya beb.

Selamat Tinggal 2010.
Blog aku still on brader.walaupun bajet burst.oh yeah?

oh yeah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan