Isnin, 6 September 2010

senyap.

Sesuatu yang tak mengerti telah terjadi..Tiba-tiba dalam library rasa sangat sunyi..apa bunyi pun tak dengar.Angin ekon rasa lagi senyap dari biasa..pintu yang selalu buka dah tak kedengaran..mula la aku teringat 25 days later & I am Legend..zombie belum muncul..zombie masih menyorok atau menunggu masa nak mengacah aku..mungkin duduk di tempat gelap atau celah-celah rak buku?tapi takde langsung bunyi tapak..sebenarnya zombie sudah lama pergi..mencari makanan baru..lemang..mesti sekarang tengah bersesak-sesak di tempat sesak..cari baju.Aku kadang-kadang merasa gila sebab buka library yang takde penghuni..Orang atasan memang bangang..ni aku mula nak berangan macam shutter island..bina satu moral story yang entah dari mana datang wataknya..tapi itu orang gila..mana aku nak cari idea bila aku tak gila..bila rasa takde aktiviti baru la aku mengolah kata untuk di lepaskan di blog ni..

Mood raya makin rasa.tapi bila keadaan macam ni.keseorangan, rasa macam berada di dunia yang lain..macam jauh dari manusia..berada di luar ruang angkasa..bezanya cuma aku masih terikat dengan graviti..mujurla masih ada jaringan komunikasi..Handphone..bila sunyi aku gunakan ia..masih ada beberapa hari untuk rasa yang sama setiap malam..kenapalah nak suruh juga buka library bila aku dah tak berdepan musuhku zombie..huh bosan betul.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan