Isnin, 20 September 2010

Nyawa

Ok, blog ni kembali bernyawa..dah lama dibiarkan tanpa sebarang update.kerana terjerumus dalam realiti dunia yang macam macam peristiwa.Hari Raya meninggalkan kenangan yang tercalit sejarah dalam catatan memori aku malah dalam catatan Malaikat Raqib dan 'Atid juga.

Ironinya, Hari Raya kali ini telah menganjakkan aku ke satu platform dewasa yang mana sebagai pemberi dan bukan penerima..
faham-faham sudah.
Dulu keseronokan raya bagi aku adalah bila seluruh keluarga kita dapat bersama.Zaman abang & kakak bujang memang lain.
Perantau yang setahun berapa kali je muncul batang hidung akhirnya bawa diri kembali ke pangkuan perut ibu di kampung..Pulang bersama perubahan..mungkin bawa kereta atau motor berkuasa besar..
Bila abang pulang ke kampung dengan tampak bergaya, aku boleh kembang hidung dengan sahabat handai dan jiran sebelah..bergaya sakan dengan pinjam kereta/motor abang.
pernah sekali tu, Motor kawasaki kips je pun abang aku bawa balik..habis aku lenjan pergi racing dengan Atan jiran sebelah..kali pertama aku bawak motor sampai meter mencecah 200km..Jakun betul.sebab raya je boleh merasa bawak motor besar waktu tu.

yang penting sekali, duit rayalah..dulu dapat duit je..
Tapi sekarang?
Komitmen...
hehe.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan