Sabtu, 2 Januari 2010

belakang tabir

31/12/2009

hari khamis tu aku dah memang berdebar..mana taknya dah semakin hampir nak mengadap muka tok kadi..tapi sebelum tu aku dah jumpa awal-awal..masa tuh aku terbayang muka-muka pembunuh bersiri adakah seperti muka tok kadi?rupa-rupanya hensem jugak ye tok kadi aku..macam tentera taliban.aura dakwah menyelubung..aku segan..aku hantar borang nikah..alang2 saja je aku buat2 tanya kat dia..soalan apa nanti dia nak tanya masa nikah..hehe..die cakap malas nak tanya..terus jer langsung ijab kabul..haha..lega!
maknanya boleh la aku enjoy,malam ni buat bachelor party..hahaha.

pastu dapat pulak call, van bapak aku rosak kat Highway Karak..alamak, nak kena ambik diorang nih..boleh tahan la jauh nak pergi sana..dah petang, mesti jem.nak meredah jalan bangsat kat federal,MRR2..adus..lenguh badan rasa..tup,tap,tup,tap..kul 7 lebih jugak la baru setel..stay kat umah abang aku..pastu aku lepak kat umah Bulat (Always last)..pastu kontek ken ronn diorang kata nak jamming kat galeri ngan Boy(Geng Gemok Keji)..nasib la ada Boy, boleh ganti aku main gitar tuk Toxictoy..tak dapat la aku nak pergi Paka, Terengganu..kira malam new year tu..aku rasa gak la ala2 bachelor party haha,tapi dalam studio je lah..hehe..tu pun tengok Toxictoy jamming je..nak stayback lama2 x larat jugak..nak enjoy sakan macam citer the hangover tu rasa cam bahaya plak..tambah lak tersaiko aku ngan berita-berita eksiden yang melibatkan bakal pengantin nih!hehehe...dalam kul 1 lebih aku pun gerak balik tido kat umah bulat...

1/1/2010

huh!bangun seawal yang mungkin terus gerak balik Shah Alam..pastu pergi rumah Ellia.buat kerje apa yang patut..penat tapi gembira tambah excited, dan macam2 lagi lah perasaan aku ketika tuh!semua berjalan lancar sampai la lepas solat Jumaat..haa..ni dah semakin thrill..keadaan semakin huru-hara..hehe orang lain tenang,aku dengan ellia je yang gelabah..hehe..mak andam dah datang nak mekapkan kan dia..dia tak makan lagi..kenala pulak tunggu,,makan dulu..yang aku pulak pergi umah makcik aku kat Klang..menunggu family aku..ikutkan plan memang dah lancar,ni perut dah lapar tak makan petang lagi,semata-mata menunggu family aku sampai..aduh..mana diorang nih!kontek2 memasing menunggu..

jam dah pukul 4 nih!aduh!x boleh jadi aku pun makan lah dulu xbleh dah tunggu diorang, pastu last2 dapat kol diorang sesat pulak..lupa jalan..adus!semakin tertekan aku.semua dah kol2, Apis Photographer pun dah kol, tatau jalan..hmm..Ellia dah siap kol pulak menunggu aku..tok kadi pun dah tunggu..lepas Asar..aduh!..camne hari nikah aku bleh jadi cam gini!

dengan pantas bak drum D-beat aku p seattle satu2..pergi hantar Apis ke rumah Ellia, pergi jemput family aku yang sesat, pergi jemput makcik aku plak, siap2 pakai baju nikah pastu gerak!.memang kalut tak ingat,tapi dalam hati aku tak habis2 aku sebut ayat nak lafaz akad nikah..berdebar2..sampai je kat masjid dah pukul 5 suku camtu..tengok semua orang dah menunggu!..buat je muka tak bersalah udah!hehe..

pastu berhadapan ngan tok kadi,,hmmm aku rasa semua lelaki gemuruh part nih kot..terasa aura membunuh macam komik pendekar laut..maknanya tok kadi ni macam orga la..aku cuba bertenang sebab aku pun ada kuasa terpendam yang boleh la digunapakai kelak..tetiba aku rasa cam plot film masa tengah menyorok dalam almari daripada Jason pembunuh psycho tuh!berdebar!kekadang rasa macam masa nak bersunat dulu pun ada..dan akhirnya fuh!seattle bab akad nikah!sekali lafaz jer.hehe..usaha praktis!
pastu sah lah aku sebagai suami Ellia...kini aku dah ada tanggungjawab yang lagi besar..takpe tu dah lumrah manusia aku sebagai lelaki.hehe

Terima kasih la kat man,namo,kitan,kuni,debab,sebab datang jenguk2 aku nikah..diorang dah nak gerak pergi Terengganu..the show must go on!hehe..petang tu terus gerak pas dah makan2..
aku mampu wish luck jer tuk Toxictoy.

Aku pun ada agenda malam tuh!bukan mmm mmm eh..hehe..aku ngan Ellia nak kena pergi kuantan malam tuh jugak..huih..terpaksa.sebab esok pagi Ellia nak daftar tuk mengajar di Sekolah Rendah Jengka 25..penat tak penat aku gasak jugak..semua orang macam bersimpati tapi takpe..aku ok jer..hehe..ngantuk jer masa memandu tapi Alhamdulillah,sampai jugak aku ke destinasi..pagi2 tuh carik hotel tuk stay..tapi Ellia lagi kesian terus nak kena daftar kul 8.30 pagi..aku pastu boleh dah rehat2..sementara dia pulak di sekolah mendengar taklimat..isteri aku memang tabah!hehe..sebab tuh aku cinta dia.
demikian cerita tak gore langsung masa aku bernikah.tarikh keramat.tahun baru!

1 ulasan: