Jumaat, 18 Februari 2011

Perihal.

Hari ini Kasim nak pergi Cash Converters . Harini ni hari pertama kedai ni dibuka cawangan dekat seksyen 9, Shah Alam..Dulu Kasim memang suka berkunjung ke Cash converters ni, masa tu Kasim tinggal dekat Ampang..Asal ada masa je jenguk cash converters, ada masa je usha barang apa yang masuk untuk dijual. Kasim tak jual barang, Kasim suka beli barang. lama ke tak lama ke tu tak kisah.

Kasim memang suke kolek barang-barang murah yang "rare", ada nama, terpakai, sebab mampu, kadang-kadang rasa untung jugak dapat beli barang bagus dengan harga murah. Kena dengan gaya, orang boleh respek wo cammane Kasim boleh mampu dapat barang-barang power yang kalau kat kedai sebenar,mahal harga dia.

Ada satu ketika tu, "luck" Kasim memang ada. sesuai dengan duit poket yang ada pada Kasim, Kasim dipertemukan mata dengan barang..barang kesukaan di depan mata, melambai-lambai meminta duit dalam poket Kasim untuk meng"grab"nya..kamera jenis DSLR yang ada nama, tapi murah, sedia untuk dimiliki Kasim. Tanpa menoleh kanan kiri, kasim menewakal tanda rela untuk beli, sebab satu keunikan beli barang terpakai ni adalah kita kena reda dan kental jiwa terhadap kondisi barang tu.Main yakin je yang barang tu berfungsi dengan baik. dah kata pun seken hand.lagi satu style beli kat cash converters ni adalah sapa cepat dia dapatlah..

Kalau tangguh beli, kemungkinan tak dapat dah barang ni dengan harga ni dik, itu la keunikan kedai barang terpakai. bukannya ada stok melambak..esok lusa masuk barang jenis lain pulak..Kasim kini sudah semakin bergaya dah, da banyak barang yang dia nak beli, dia dah beli.peduli la barang seken class ke, seken hand ke, janji apa barang yang diimpikan dapat, kualiti pun tahap ok.memadailah kan.

Kasim, warrior of barang terpakai, sekian.

1 ulasan: