Ahad, 20 November 2011

Aib.

Hari ini aku memilih untuk memarahi(dalam hati) pentadbiran tempat aku bekerja.sebab apa?sebab mereka rajin betul print kertas berkaler siap laminate (ini membazir) dan terang-terang memaparkan nombor pekerja aku sebagai nombor bermasalah yakni nombor kepada muka-muka lewat pergi kerja. Sepanjang aku bekerja adalah beberapa tahun ni, tak pernah lagi dipaparkan benda yang mengarut ni dan nampak sangat macam orang lain tak pernah lewat saje.bila kena pada aku ada pulak yang rajin menampal kenyataan yang aku anggap bukan bersifat untuk teladan tetapi lebih bersikap pilih kasih dan mengaibkan. Ini mendatangkan kemudaratan kepada aku, aku tahu kesalahan aku lewat tapi ini baru kali pertama dan baru tahap amaran pertama saja. Kenapa dihighlightkan untuk tatapan umum?.Aneh sekali pemikiran mereka. suka NAMA naek untuk pujian.suka juga NAMA naek untuk diaibkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan