Rabu, 2 Mac 2011

Amaran.

Malam tadi lebih kurang pukul 9.00 malam, Hassan bertugas menjaga library.Saja-saja malam tu dia naik tingkat atas library nak tengok rak buku dia..baru je semalam dia susun dengan perasaan gembira, penuh harapan sebab rak buku yang rapi menunjukkan gaya @ attitude tuan punya rak..Ini memang dititikberatkan dalam prinsip hidup Hassan. Gaya mutu keunggulan..Hassan cukup pantang kalau tak kemas, terutama rak buku..

Hassan ni baru saja bekerja di library ni.masih tak tau selok belok kebebalan zombi-zombi di library.Masih mentah untuk mementingkan attitude, sebab kalau kail panjang sejengkal, lautan zombi jangan diduga..mereka ni bukan reti bahasa. hari ni awak susun rapi, esok lusa habis disepahkan zombi. Ini yang perlu Hassan tau..jangan nak kemas sangat Hassan sebab tajk larat nanti awak nak pantau sepanjang masa..

Tapi kali ni memang gila, kesabaran Hassan memang diuji sepenuhnya. dekat atas meja tempat zombi meratah buku-buku..penuh membukit buku-buku milik Hassan..bersepah-sepah dan bercampur baur dengan air liur zombi. Langkah terakhir Hassan pabila menaiki tangga terhenti tatkala melihat keadaan buku yang bersepah di raknya..sambil melihat perbuatan zombi menyepahkan buku, sambil Hassan menggenggam tangan dan ketap gigi..

Kali ni baran Hassan datang, Hassan tak takut langsung dengan zombi.tak takut langsung digigit mereka.tak gentar langsung untuk menghapuskan mereka. Sedari tadi zombi sedang asyik enak menyelak helaian buku sambil tangan lagi satu membaling buku lain ke meja.perbuatan tu buatkan Hassan membara..tak pikir panjang kot, Hassan ambil pen kat poket bajunya. genggam. meluru ke makhluk berkaca mata tu(zombi rabun jarak jauh).

Dicucuknya pen ke mata zombi..punya kuat hentakan & tusukan tu, sampai pecah cermin mata zombi,langsung terpancul darah!teriak terus zombi tanda terkejut. tapi dalam keadaan zombi meronta, Hassan menarik keluar pen yang dicucuknya tadi..Mata zombi turut tercabut keluar..

mata zombi yang tercabut tu Hassan letak di halaman yang siap terbuka, rasanya page 134 & page 135 kot..Hassan letak secara mencucuk dengan pen, tercacak.kemudian tarik pen tu dari mata. dan tutup buku! terlenyeklah mata tu dengan buku dan keluar cecair putih dan hitam dari helaian buku..zombi dah meronta dan tersembul darah keluar di kepala..tapi masih hidup dan membalas serangan ke arah Hassan.

Hassan mengalih perhatian zombi dengan memberi tendangan ala bruce lee sambil jerit"wachaa!"...terpacul keluar dari mulut Hassan..tendangan tu tepat kena kepala & otak zombi..berkecai kot kepala dia. meletop sebab tendangan tu memang lain macam. laju. entah bila Hassan belajar cara mempertahankan diri dari zombi.Walaupun Hassan baru je kerja sini, tapi dia tau pulak kelemahan zombi ni kat kepala.Zombi-zombi yang berada berdekatan agak gementar dan lari lintang pukang melihat reaksi Hassan.

Cebisan-cebisan daging zombi bertaburan di atas buku-buku Hassan. itu Hassan tak peduli.Dia buat seperti biasa mengambil buku tersebut dan menyusun kembali di raknya..kini, rak Hassan dah ada "tanda".buku Hassan ada aura membunuh, sebab cebisan kulit kepala zombi yang melekat kat buku Hassan memberi tanda amaran kepada zombi-zombi yang lain..

Hassan, selamat datang ke alam zombi di library. pemuda seperti Hassan memang diperlukan pada zaman kini. berani dan takde belas kasihan. Mulai hari itu Hassan digelar Hassan Temper.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan